facebook

joi, 3 iulie 2008

Noaptea la mare



Autor: Cristian Căpăţină

2 comentarii:

  1. Apropo de noaptea la mare.
    Intr-o vara seara tirziu, dupa un examen greu la facutate, am iesit cu prietenii pe plaja sa bem cite o bere.
    Plaja era pustie, intr-o zona fara hoteluri, asa ca era intuneric bezna.
    Am decis sa ne scaldam, si cineva trebuia sa ramina la mal sa faca focul - sa nu ne ducem prea departe in larg.
    Focul am decis sa il facem cu notele de curs ale unuia care din intimplare le avea in rucsac.
    Am inotat cit am inotat si cind m-am pomenit, la mal focul se stinsese, asa ca ramasesem fara nici un indiciu.
    Am tras o sperietura ca si acum cind imi aduc aminte imi trece rece prin spate.
    Atunci, dupa ce m-am linistit putin, m-am condus de luna, gindimdu-ma cam care ar fi pozitia ei in raport cu malul marii.
    Am iesit la o distanta de citeva sute de metri de locul unde erau ai mei. Pe intuneric nici nu realizasera ca eu nu m-am intors odata cu ei...

    RăspundețiȘtergere
  2. Cand eram in clasa a 7-a, am fost la mare in Constanza. Eram pe atunci poetesa adevarata, nu numai ca scriam versuri mai tot timpul, pentru ca toate ma inspirau, ci si citeam poezii scrise de altzii.
    Acolo, pe litoral, am cumparat o felicitare pentru profesoara mea de limba romana. Felicitarea consta dintr-o fotografie cam ca a ta, iar mai jos erau srise urmatoarele versuri:
    Cum sa traiesti frumos fara iubire?
    Cum sa visezi, sa umbli ori sa zbori?
    Cum sa cuprinzi nelinistea din zori
    Si pacea din amurg dintr-o privire?..
    Nu stiu cine este autorul, dar m-a impresionat foarte mult...

    RăspundețiȘtergere